Menu
Your Cart

meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen.




Wanneer en door wie  word mijn bestelling geleverd.

Uw bestelling word geleverd met Ben Becker Transport. Zodra de bestelling ons magazijn verlaat krijgt u van ons een bericht dat u bestelling is verzonden via het email adres die u heeft opgegeven  . De bestelling  word dan vaak de volgende werkdag aangeboden , maar  vanwege de extreme drukte kan het ook een dag extra duren  , voor de exacte tijd en datum kunt u bellen naar 035-6036060 met u bestelnr . maar voor 90% is het al de volgende werkdag . met zijn allen werken we  er keihard aan om de producten zo spoedig mogelijk te leveren maar in deze tijden lukt dat niet altijd en daarvoor alvast onze excuses Mocht Ben Becker de bestelling niet kunnen afleveren omdat u niet thuis bent en niet telefonische bereikbaar bent neemt ben Becker u bestelling weer mee . U mag dan zelf contact opnemen met ben Becker 035-6036060 , U bestelnr is tevens u referentie nr ,  u kunt  dan een nieuwe  afspraak maken voor de aflever dag . De extra kosten die ben Becker rekent worden doorberekend naar de klant en u zult hiervan dan ook een factuur ontvangen . 


Verwerkings proces 

In behandeling = u bestelling is geplaatst .

Behandeld = We hebben u bestelling gezien en gaan de bestelling klaar maken voor transport .

Verzonden = De bestelling is opgehaald door de transporteur , Deze zal dan voor 90% de volgende werkdag aangeboden worden , Maar let op vanwege de extreme drukte kan het ook een werkdag langer duren .  


Kan ik voor  België en Duitsland   bestellen.

Uiteraard kunt u voor deze landen bestellen . Uw pallet wordt met Ben Becker getransporteerd , Dit duurt een paar daagjes voor u bestelling geleverd gaat worden 


 

Is mijn airco voorgevuld met koudemiddel.

Elke airco is al voorzien van koudemiddel en standaard afgevuld tot 7 meter. De vulling word bij ons zorgvuldig gecontroleerd om misverstanden te voorkomen.

 

 

Het display op mijn binnenunit werkt niet meer maar heeft het altijd wel gedaan.

Druk met de afstandsbediening gericht naar de binnenunit op light (onderaan de afstandsbediening) het display gaat dan weer branden.

 

Ik heb geen leiding standaard bij mijn bestelde systeem .

Dit klopt u dient uw leiding apart bij uw systeem te bestellen dit kan 1,2,3,4,5,6 of 7 meter zijn. Wilt u een andere lengte dan kunt u dit telefonisch of via de mail doorgeven. het leidingpakket  bevat een afvoer en toevoer leiding , hetzelfde aantal meters stuurkabel om u binnenunit met de buitenunit te verbinden en 1 M condensleiding . Zelf moet u bij de bouwmarkt een stroomkabel aanschaffen om u buitenunit aan te sluiten op het netstroom . 

 

Mijn airco koelt slecht of helemaal niet. F0 storing.

Het systeem heeft dan ergens een lekkage. Deze zit voor 99% op de aansluitingen (binnen of buiten) als de kleine leiding bevriest met het systeem op airco stand is het gas er al bijna uit. Worden de leidingen helemaal niet meer koud dan is het systeem helemaal leeg gelopen. Let op zodra u contact met ons opneemt houdt u dan altijd u bestelnr of factuurnr bij de hand  zodat wij u gegevens snel kunnen vinden in ons systeem . Tevens kan het het ook aan de instelling liggen , Raadpleeg dan ook altijd even van te voren de HANDLEIDING . 

 

Is er ook een Nederlandse handleiding.

Jazeker, De handleiding vind u onder het kopje alles over airco , Of te klikken op deze link . 

https://cooperandhunter.nl/index.php?route=product/category&path=116_197_172



Waar moet ik mijn 220V aansluiting hebben.

U dient een 220V aansluiting te hebben daar waar u de buitenunit gaat plaatsen (de buitenunit voed de binnenunit door middel van een stuurkabel 4x 1,5m.) op de binnenunit zelf komt geen 220v. Kortom de buitenunit voed de binnenunit.

 

Ik heb een Offerte of een  installatie vraag .

u kunt  voor al uw installatie vragen en offerte vragen   terecht op het daarvoor bestemde E-mail adres montage@cooperandhunter.nl. Hier kunt u ook foto’s naar toesturen voor uw installatie vragen dan kunnen wij meekijken , Ook kunt een What's app sturen naar het telefoonnummer 038-3373737 met u gegevens en foto's 

 

Waar vind ik de aircofilters

De filters zitten achter het front van de binnenunit. Links en rechts zit een kleine inkeping daar kunt u uw vingers achterhouden en dan het front naar voren halen/trekken (dit kan stroef gaan) als het front los is kijkt u tegen de filters aan. Deze kunt u nu verwijderen en schoon spoelen met lauw water. En daarna weer terug plaatsen. Dit herhalen 1x per 3 of 6 maand.

 

Mijn airco staat op verwarmen of verkoelen maar blaast niet of nauwelijks warme of koude lucht .

Als u de airco op verwarmen of verkoelen  heeft staan duurt het altijd zo’n 5 minuten voordat het systeem warme of koude lucht gaat blazen. Dit komt omdat de pomp eerst verwarmen moet. Verwarmt of verkoelt het systeem helemaal niet meer dan is de F0 melding ingetreden en heeft uw systeem geen koelmiddel meer. Tevens raden wij aan u instellingen op de afstandsbediening ook te controleren  of de timer niet is ingesteld of op ventilatie stand ( dit voorkomt een bedrag van €85,00 als er een monteur komt en de instellingen staan verkeerd ) 

 

 

Mijn airco lekt water bij de binnenunit.

Dit kan zijn dat u net uw airco heeft geïnstalleerd en u de condens slang niet natuurlijk heeft aflopen (knik of een vernauwing) of uw systeem heeft u te lang en te koud aanstaan waardoor het binnen element bevriest. Oplossing: laat het systeem een paar uur uit staan en zet hem dan weer rustig in bedrijf (vermijd zoveel mogelijk warmte bronnen) , 

 

Hoe groot moet het gat zijn om de leidingen naar buiten door te voeren.

Het gat mag minimaal 60mm tot max 70mm zijn. Let op boor schuin naar beneden weg i.v.m. de condensleiding

 

Hoelang heb ik garantie.

U heeft standaard 2 jaar fabrieksgarantie , Mits de machine op de juiste manier is aangesloten en gebruikt . Tevens kunt een een verlenging van 3 jaar extra garantie krijgen als u direct een onderhoud contract afsluit bij een montage die verzorgt is door Cooper & Hunter Benelux B.V ( let op onderhoud kosten brengen wij nooit van te voren in rekening , Deze betaald u pas wanneer er een onderhoud heeft plaatsgevonden)  LET OP  WIJ GEVEN GEEN GARANTIE OP HET KOELMIDDEL VOOR MACHINES DIE NIET DOOR COOPER AND HUNTER BENELUX B.V ZIJN GEINSTALLEERD , DAARVOOR IS DE DES BETREFFENDE INSTALLATEUR VERANTWOORDELIJK VOOR . 

VROEGTIJDIGE BEINDIGING VAN DE GARANTIE

Hieronder vindt u een lijst met gevallen waarin de garantie vroegtijdig kan worden beëindigd:

  • schending van installatievereisten
  • overtreding van de regels en aanbevelingen voor het gebruik van goederen
  • schending van de vereisten voor serviceonderhoud van goederen
  • interventie in het ontwerp van het product
  • fysieke schade, schokken, kortsluiting, vreemde voorwerpen, enz.



Kan ik een 2de binnenunit aan mij bestaande systeem koppelen.

Nee. Bij een enkel split systeem kunt u geen 2de binnenunit plaatsen. Dit wil alleen als u een duo of een trio systeem heeft.

Is onderhoud belangrijk.

Uiteraard is onderhoud erg belangrijk. Het kan niet alleen de levensduur van uw machine verlengen maar het is ook veel beter om eens per jaar de bacteriën en nare luchtjes te verwijderen en na te kijken of zowel de binnen en buitenunit niet dicht geslipt zijn zodat er geen frisse lucht meer kan circuleren .  Uiteraard is een schone en frisse machine veel gezonder en het hoeft ook door smeer of vieze filters niet op vol vermogen te draaien, en dit scheelt weer in de energie kosten. De onderhoudswerkzaamheden vinden plaats tussen November & begin Maart. Zo weet u zeker dat uw systeem klaar is voor een warme zomer en komt u niet voor verassingen te staan. Let wel op is er een hoogwerker nodig vermeld dit van te voren I.V.M extra kosten die berekend moeten worden voor de hoogwerker . 

 








Officiële Importeur en groothandel  van Cooper and Hunter 

Cooper And Hunter Benelux B.V 

Industrieweg 32 , 8061RB , Hasselt (ov) 

TEL & What's app : 038-3373737

info@cooperandhunter.nl 




Er zijn geen producten in deze categorie.